Program szkolenia jest przygotowany tak, aby mogły w nim uczestniczyć zarówno osoby zaczynające prace z zamówieniami publicznymi, jak i osoby posiadające zaawansowaną wiedzę w tym zakresie. Każde zagadnienie omawiane jest bowiem od podstaw, następnie poruszane są jego najbardziej szczegółowe elementy oraz najnowsze orzecznictwo i stanowiska organów kontroli. Uczestnicy otrzymają listę kontrolną wszystkich czynności niezbędnych do wykonania na etapie przygotowania i prowadzenia postępowania w trybie podstawowym.
Atutem szkolenia jest bardzo wysoka jakość merytoryczna zajęć gwarantowana przez prowadzącego. Materiały przygotowane dla uczestników obejmują między innymi wiele symulacji praktycznych wraz z rozwiązaniami omówionym w trakcie zajęć, wzorcowe specyfikacje warunków zamówienia, komplet przepisów z zakresu zamówień publicznych, orzecznictwo, stanowiska i wyjaśnienia UZP, RIO i innych organów. Celem szkolenia jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne do samodzielnego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych (zamawiający) oraz samodzielnego przygotowania oferty i wszystkich dokumentów wymaganych do ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (wykonawcy).
Etap 1
Przygotowanie postępowania.
1. Szacowanie wartości zamówienia.
- zasady agregowania zamówień na roboty, dostawy i usługi;
- szacowanie wartości zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowych i usług nadzoru inwestorskiego;
- zamówienia nieplanowane;
- szacowanie zamówień realizowanych z oszczędności w ramach określonych źródeł finansowania;
- szacowanie zamówień w ramach projektów wieloletnich;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie szacowania wartości zamówienia w latach 2023-2024
2. Opis przedmiotu zamówienia.
- wymagania ustawowe wobec opisu przedmiotu zamówienia;
- zamówienia wielorodzajowe (wybór właściwej procedury);
- zmiany opisu przedmiotu zamówienia podczas trwania postępowania (na co zwrócić uwagę podczas odpowiedzi na pytania wykonawców);
- czy warto stosować przedmiotowe środki dowodowe?
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w latach 2023-2024;
3. Kryteria oceny ofert.
- czy warto stosować kryteria inne niż cena?
- związek kryteriów z przedmiotem zamówienia;
- kryteria społeczne (z uwzględnieniem wymagań dla projektów współfinansowanych z EFS+);
- kryteria środowiskowe (z uwzględnieniem wymagań dla projektów współfinansowanych z UE);
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie kryteriów oceny ofert w latach 2023-2024
4. Warunki udziału w postępowaniu.
- jak właściwie opisać i przeprowadzić test proporcjonalności warunku udziału w postępowaniu?
Etap 2
Od ogłoszenia do otwarcia ofert.
5. Konflikt interesów.
- jak badać występowanie konfliktu interesów (różnice pomiędzy prawem krajowym a wynikami kontroli Komisji Europejskiej);
- system ARACHNE;
- znamiona przestępstwa z art. 305 KK
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie konfliktu interesów w latach 2023-2024
6. Ogłoszenie postępowania.
- formularze ogłoszeń w systemie E-zamówienia (omówienie)
7. Otwarcie ofert.
- obowiązki informacyjne;
- unieważnienie postępowania ze względu na budżet zamawiającego;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie unieważnienia postępowania ze względu na budżet zamawiającego w latach 2023-2024
Etap 3
Przebieg postępowania.
8. Ocena podmiotowa wykonawcy.
- ocena oświadczeń wstępnych;
- ocena zobowiązań podmiotów udostępniających zasoby (czy można w trakcie trwania postępowania zmienić zakres planowanego podwykonawstwa?);
- ocena oświadczeń wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- ocena podmiotowych środków dowodowych;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie oceny podmiotowej w latach 2023-2024
9.Wybrane podstawy wykluczenia wykonawców z udziału w postępowaniu.
- złożenie oferty przez wykonawcę biorącego udział w przygotowaniu postępowania;
- udział w postępowaniu wykonawców powiązanych;
- podanie nieprawdziwych informacji w postępowaniu;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie podstaw wykluczenia w latach 2023-2024
10. Wadium.
- zasady zwrotu wadium;
- przesłanki zatrzymania wadium;
- odrzucenie oferty z tytułu niezłożenia lub nieprawidłowego złożenia wadium;
- wadium a przedłużenie terminu związania ofertą;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie wadium w latach 2023-2024
11.Ocena treści oferty.
- wyjaśnianie treści oferty;
- poprawienia omyłek;
- odrzucenie oferty ze względu na niezgodność z warunkami zamówienia;
- odrzucenie oferty ze względu na błąd w obliczeniu ceny;
- odrzucenie oferty ze względu na rażąco niską cenę;
- wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie podstaw odrzucenia ofert w latach 2023-2024
12. Wybór najkorzystniejszej oferty.
- obowiązki informacyjne zamawiającego;
- uchylanie się od zawarcia umowy.
Hotel Mercure Lublin Centrum
Aleje Racławickie 12
20-037 Lublin
10 – 11 października 2024r.
Harmonogram każdego dnia:
1 sesja
9.00 – 11.00
Przerwa
11.00-11.20
2 sesja
11.20 – 13.00
Przerwa lunch
13.00-13.30
3 sesja
13.30-15.00
Krzysztof Puchacz
Prawnik. Biegły sądowy z zakresu zamówień publicznych. Członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”. Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Wieloletni pracownik organów kontroli (Główny Inspektor Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie w latach 2003-2012). Wykładowca na największej konferencji PZP w Polsce „Forum Przetargów Publicznych” (nieprzerwanie od 10 lat). Wykładowca PZP Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury i Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy. Trener PZP Instytucji Zarządzających Programami Operacyjnymi. Autor ekspertyz prawnych na zlecenie Instytucji Zarządzających i Pośredniczących w procesach kontroli. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu PZP w miesięczniku Przetargi Publiczne. Autor kilkudziesięciu książek i komentarzy z zakresu PZP i finansów publicznych. Autor kilkuset skutecznych zastrzeżeń do wyników kontroli Instytucji Zarządzających, audytowych oraz UZP w tym zastrzeżeń do wyników kontroli UZP zakończonych znaczącym dla systemu PZP orzeczeniem KIO/KU 15/22 wskazującym na niezgodność przepisów wykonawczych z ustawą. Trener w projektach szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych realizowanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Ministerstwo Rozwoju i Technologii.
Jeśli będą Państwo zainteresowani wykupieniem noclegu na czas szkolenia, prosimy o kontakt.
Indywidualnie przedstawimy opcję zakwaterowania.
tel. 533 672 848
biuro@grupapuchacz.com.pl
800 zł netto
Do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
W przeciwnym razie do powyższych cen zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.