Tryb podstawowy dla początkujących i zaawansowanych

Program szkolenia jest przygotowany tak, aby mogły w nim uczestniczyć zarówno osoby zaczynające prace z zamówieniami publicznymi, jak i osoby posiadające zaawansowaną wiedzę w tym zakresie. Każde zagadnienie omawiane jest bowiem od podstaw, następnie poruszane są jego najbardziej szczegółowe elementy oraz najnowsze orzecznictwo i stanowiska organów kontroli. Uczestnicy otrzymają listę kontrolną wszystkich czynności niezbędnych do wykonania na etapie przygotowania i prowadzenia postępowania w trybie podstawowym.

Atutem szkolenia jest bardzo wysoka jakość merytoryczna zajęć gwarantowana przez prowadzącego. Materiały przygotowane dla uczestników obejmują między innymi wiele symulacji praktycznych wraz z rozwiązaniami omówionym w trakcie zajęć, wzorcowe specyfikacje warunków zamówienia, komplet przepisów z zakresu zamówień publicznych, orzecznictwo, stanowiska i wyjaśnienia UZP, RIO i innych organów. Celem szkolenia jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne do samodzielnego przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych (zamawiający) oraz samodzielnego przygotowania oferty i wszystkich dokumentów wymaganych do ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (wykonawcy).

Etap 1 

Przygotowanie postępowania.

1. Szacowanie wartości zamówienia.

  • zasady agregowania zamówień na roboty, dostawy i usługi;
  • szacowanie wartości zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowych i usług nadzoru inwestorskiego;
  • zamówienia nieplanowane;
  •  szacowanie zamówień realizowanych z oszczędności w ramach określonych źródeł finansowania;
  • szacowanie zamówień w ramach projektów wieloletnich;
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie szacowania wartości zamówienia w latach 2023-2024

2. Opis przedmiotu zamówienia.

  •  wymagania ustawowe wobec opisu przedmiotu zamówienia;
  •  zamówienia wielorodzajowe (wybór właściwej procedury);
  • zmiany opisu przedmiotu zamówienia podczas trwania  postępowania (na co zwrócić uwagę podczas odpowiedzi na pytania wykonawców);
  • czy warto stosować przedmiotowe środki dowodowe?
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w latach 2023-2024;

3. Kryteria oceny ofert.

  • czy warto stosować kryteria inne niż cena?
  •  związek kryteriów z przedmiotem zamówienia;
  •  kryteria społeczne (z uwzględnieniem wymagań dla projektów współfinansowanych z EFS+);
  •  kryteria środowiskowe (z uwzględnieniem wymagań dla projektów współfinansowanych z UE);
  •  wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie kryteriów oceny ofert w latach 2023-2024

4. Warunki udziału w postępowaniu.

  • jak właściwie opisać i przeprowadzić test proporcjonalności warunku udziału w postępowaniu?

Etap 2 

Od ogłoszenia do otwarcia ofert.

5. Konflikt interesów.

  •  jak badać występowanie konfliktu interesów (różnice pomiędzy prawem krajowym a wynikami kontroli Komisji Europejskiej);
  • system ARACHNE;
  • znamiona przestępstwa z art. 305 KK
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie konfliktu interesów w latach 2023-2024

6. Ogłoszenie postępowania.

  • formularze ogłoszeń w systemie E-zamówienia (omówienie)            

7. Otwarcie ofert.

  • obowiązki informacyjne;
  • unieważnienie postępowania ze względu na budżet zamawiającego;
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie unieważnienia postępowania ze względu na budżet zamawiającego w latach 2023-2024

Etap 3

Przebieg postępowania.

8. Ocena podmiotowa wykonawcy.

  •  ocena oświadczeń wstępnych;
  •  ocena zobowiązań podmiotów udostępniających zasoby (czy można w trakcie trwania postępowania zmienić zakres planowanego podwykonawstwa?);
  • ocena oświadczeń wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
  •  ocena podmiotowych środków dowodowych; 
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie oceny podmiotowej w latach 2023-2024

9.Wybrane podstawy wykluczenia wykonawców z udziału w postępowaniu.

  • złożenie oferty przez wykonawcę biorącego udział  w przygotowaniu postępowania;
  • udział w postępowaniu wykonawców powiązanych;
  • podanie nieprawdziwych informacji w postępowaniu;
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie podstaw wykluczenia w latach 2023-2024

10. Wadium.

  • zasady zwrotu wadium;
  • przesłanki zatrzymania wadium;
  • odrzucenie oferty z tytułu niezłożenia lub nieprawidłowego złożenia wadium;
  • wadium a przedłużenie terminu związania ofertą;
  • wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie wadium w latach 2023-2024

11.Ocena treści oferty.

  •  wyjaśnianie treści oferty;
  • poprawienia omyłek;
  • odrzucenie oferty ze względu na niezgodność z warunkami zamówienia;
  • odrzucenie oferty ze względu na błąd w obliczeniu ceny;
  • odrzucenie oferty ze względu na rażąco niską cenę;
  •  wyniki kontroli i orzecznictwo w zakresie podstaw odrzucenia ofert w latach 2023-2024

12. Wybór najkorzystniejszej oferty.

  • obowiązki informacyjne zamawiającego;
  • uchylanie się od zawarcia umowy.         

Hotel Ibis Styles Lublin

al. Solidarności 7

20-841 Lublin

25 – 26 września 2024r.

Harmonogram każdego dnia:

1 sesja 

9.00 – 11.00

Przerwa

11.00-11.20

2 sesja 

11.20 – 13.00

Przerwa lunch

13.00-13.30

3 sesja 

13.30-15.00

Krzysztof Puchacz

Prawnik. Biegły sądowy z zakresu zamówień publicznych. Członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”. Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Wieloletni pracownik organów kontroli (Główny Inspektor Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie w latach 2003-2012). Wykładowca na największej konferencji PZP w Polsce „Forum Przetargów Publicznych” (nieprzerwanie od 10 lat). Wykładowca PZP Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury i Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy. Trener PZP Instytucji Zarządzających Programami Operacyjnymi. Autor ekspertyz prawnych na zlecenie Instytucji Zarządzających i Pośredniczących w procesach kontroli. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu PZP w miesięczniku Przetargi Publiczne. Autor kilkudziesięciu książek i komentarzy z zakresu PZP i finansów publicznych. Autor kilkuset skutecznych zastrzeżeń do wyników kontroli Instytucji Zarządzających, audytowych oraz UZP w tym zastrzeżeń do wyników kontroli UZP zakończonych znaczącym dla systemu PZP orzeczeniem KIO/KU 15/22 wskazującym na niezgodność przepisów wykonawczych z ustawą. Trener w projektach szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych realizowanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Jeśli będą Państwo zainteresowani wykupieniem noclegu na czas szkolenia, prosimy o kontakt.

Indywidualnie przedstawimy opcję zakwaterowania.

tel. 533 672 848

biuro@grupapuchacz.com.pl

800 zł netto

Do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. 

W przeciwnym razie do powyższych cen zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.