Zamówienia współfinansowane z KPO i funduszy UE – wymogi dla okresu finansowania 2021-2027

Beneficjenci realizujący projekty z KPO oraz funduszy UE w perspektywie 2021-2027

W przypadku zamówień  finansowanych z KPO oraz funduszy UE w perspektywie 2021-2027 umowy o dofinansowanie wskazują na obowiązek stosowania przez beneficjentów aspektów środowiskowych (tzw. zielone zamówienia publiczne) oraz aspektów społecznych. W szczególności przy realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027 Beneficjenci są objęci obowiązkiem stosowania preferencji dla Podmiotów Ekonomii Społecznej przy udzielaniu zamówień objętych ustawą Prawo zamówień publicznych oraz niepodlegających ustawie. 

Szkolenie ma na celu omówienie sposobu realizacji ww. obowiązku oraz konsekwencji nieprawidłowości w tym zakresie. Uczestnicy szkolenia otrzymają wzorcowe zapisy dotyczące zielonych zamówień publicznych oraz preferencji dla PES niezbędne podczas przygotowania dokumentacji zamówienia dla zamówień objętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych oraz zasadą konkurencyjności.

W trakcie szkolenia zostaną także omówione kierunki kontroli zamówień publicznych współfinansowanych z budżetu UE w perspektywie 2021-2027 wynikające z wytycznych Komisji Europejskiej i wykonywanej przez instytucje kontrolujące analizy ryzyka.

Dzień 1

Zielone i społeczne zamówienia publiczne.

Źródła wymogów dotyczących stosowania klauzul środowiskowych i społecznych w zamówieniach dofinansowanych z budżetu UE;

Klauzule środowiskowe – omówienie na podstawie kryteriów GPP /przykłady/;

Klauzule społeczne – omówienie na podstawie wymogów preferencji PES, /przykłady/;

Skutki niestosowania klauzul środowiskowych lub społecznych.

Dzień 2 

Kontrola zamówień współfinansowanych z środków UE.

Omówienie obowiązujących wytycznych w sprawie kwalifikowalności wydatków oraz propozycji zmian. 

Taryfikator korekt finansowych – szczegółowe omówienie:

– zaniżanie wartości zamówienia /przykłady/;

– zakazany podział zamówienia /przykłady/;

– nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia /przykłady/;

– niekonkurencyjny opis przedmiotu zamówienia /przykłady/;

– nadmiarowe warunki udziału w postępowaniu /przykłady/;

– nieprawidłowe określenie kryteriów oceny ofert /przykłady/;

– skracania terminów składania ofert lub ich niewydłużanie /przykłady/;

– konflikt interesów /przykłady/;

– klauzule abuzywne /przykłady/;

– nieprawidłowa ocena ofert /przykłady/

– zmiany umów /przykłady/.

Hotel Ibis Styles Lublin

al. Solidarności 7

20-841 Lublin

13 – 14 marca 2025r.

Harmonogram każdego dnia:

1 sesja 

9.00 – 11.00

Przerwa

11.00-11.20

2 sesja 

11.20 – 13.00

Przerwa lunch

13.00-13.30

3 sesja 

13.30-15.00

Krzysztof Puchacz

Prawnik. Biegły sądowy z zakresu zamówień publicznych. Członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”. Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Wieloletni pracownik organów kontroli (Główny Inspektor Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie w latach 2003-2012). Wykładowca na największej konferencji PZP w Polsce „Forum Przetargów Publicznych” (nieprzerwanie od 10 lat). Wykładowca PZP Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury i Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy. Trener PZP Instytucji Zarządzających Programami Operacyjnymi. Autor ekspertyz prawnych na zlecenie Instytucji Zarządzających i Pośredniczących w procesach kontroli. Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu PZP w miesięczniku Przetargi Publiczne. Autor kilkudziesięciu książek i komentarzy z zakresu PZP i finansów publicznych. Autor kilkuset skutecznych zastrzeżeń do wyników kontroli Instytucji Zarządzających, audytowych oraz UZP w tym zastrzeżeń do wyników kontroli UZP zakończonych znaczącym dla systemu PZP orzeczeniem KIO/KU 15/22 wskazującym na niezgodność przepisów wykonawczych z ustawą. Trener w projektach szkoleniowych z zakresu zamówień publicznych realizowanych przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Jeśli będą Państwo zainteresowani wykupieniem noclegu na czas szkolenia, prosimy o kontakt.

Indywidualnie przedstawimy opcję zakwaterowania.

tel. 533 672 848

biuro@grupapuchacz.com.pl

1000 zł netto

Do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych. 

W przeciwnym razie do powyższych cen zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.