Zasady wyboru wykonawców zamówień realizowanych w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja III

Beneficjenci realizujący projekty z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Podczas szkolenia omówiona zostanie szczegółowo procedura przygotowania i realizacji inwestycji finansowanej z Programu zarówno w wariancie bezpośrednim jak i dotacyjnym.

Wnioskodawcy realizujący inwestycje w wariancie dotacyjnym muszą pamiętać o konieczności zapewnienia prawidłowości procesu dotacyjnego w tym o konieczności podjęcia uchwał:
a) w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków;
b) w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków.

Dotacja może być przeznaczona jedynie na nakłady konieczne o których mowa w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (często samorządy we wniosku o dofinansowanie ujmowały zakresy prac wykraczające poza dopuszczalny przez ustawodawcę katalog – co może powodować ryzyko udzielenia dotacji niezgodnie z zasadami jej udzielania).

Szkolenie obejmuje szczegółowe omówienie harmonogramu działań JST w wariancie bezpośrednim i dotacyjnym.

1. Uzyskanie promesy wstępnej.
2. Podjęcie uchwały w sprawie zasad przyznawania dotacji (może to być uchwała podjęta wcześniej).
3. Uchwała o przyznaniu dotacji /par 8 ust. 5 regulaminu BGK/
4. Wszczęcie postępowania przez beneficjenta dotacji (w ciągu 12 miesięcy od uzyskania promesy wstępnej)
5. Przekazanie oświadczenia o wszczęciu postępowania do BGK
6. Wybór wykonawcy (omówienie procedury)
7. Złożenie wniosku o promesę ostateczną
8. Udzielenie promesy
9. Podpisanie umowy dotacji
10. Podpisanie umowy z wykonawcą
11. Przekazanie do BGK oświadczenia o podpisaniu umowy
12. Wejście promesy w życie
13. Przekazanie dotacji (zgodnie z umową dotacji)
14. Zapłata wynagrodzenia wykonawcy za etap lub za całość.
15. Wniosek do BGK o wypłatę.

ONLINE

Platforma szkoleniowa CLICMEETING

19 marca 2024r.

Godzina 9.00 – 14.00

370 zł netto

Do ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

W przeciwnym razie do powyższych cen zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.

Przy jednoczesnym uczestnictwie w szkoleniu „Aktualne problemy związane z udzielaniem zamówień publicznych w roku 2024”, cena wynosi 600 zł netto/os. za oba szkolenia oraz dodatkowo uczestnik otrzymuje rabat 10% na kurs „Specjalista ds. zamówień publicznych”.

Krzysztof Puchacz

PREZES ZARZĄDU

Prawnik. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie. Biegły sądowy z zakresu zamówień publicznych. Były wieloletni pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Akredytowany Ekspert ©KFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Trener zamówień publicznych. Wykładowca Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz Ośrodka Szkolenia Państwowej Inspekcji Pracy. Wykładowca z zakresu prawa zamówień publicznych i finansów publicznych na studiach podyplomowych. Autor wielu publikacji książkowych z zakresu zamówień publicznych, finansów publicznych i kontroli zarządczej.